Nasi absolwenci

Sylwetki absolwentów
Uczeń V Liceum Ogólnokształcącego im. Augusta Witkowskiego w Krakowie. Zakwalifikował się do etapu centralnego Olimpiady Biologicznej oraz Chemicznej, a także do II etapu Olimpiady o Diamentowy Indeks AGH z chemii. Trzykrotny finalista Małopolskiego Konkursu Biologicznego oraz finalista Małopolskiego Konkursu Przyrodniczego. Swoje zainteresowanie nauką i eksperymentowaniem przenosi również do kuchni, w której najczęściej sięga po włoskie inspiracje.
„Udział w programie ADAMED SmartUP to przede wszystkim niesamowicie spędzony czas. Wraz z 49 innymi uczestnikami obozu wkroczyliśmy do świata nauki, który dotychczas znany nam był wyłącznie z książek czy filmów popularnonaukowych. Wizyty w renomowanych instytutach badawczych oraz uniwersyteckich laboratoriach ukazały nam wachlarz możliwości dalszego rozwoju naukowego.”
Marcin Maniak
Laureat nagrody głównej i stypendysta 4. edycji programu.Laureatka nagrody głównej, stypendystka 3. edycji programu ADAMED SmartUP i absolwentka XIV Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Warszawie. Jednym z jej największych osiągnięć naukowych było zdobycie 5. miejsce na świecie w Międzynarodowych Drużynowych Zawodach Matematycznych NABOJ! Od października 2018 roku rozpoczyna studia na kierunku chemicznym na Uniwersytecie Oksfordzkim. W trakcie indywidualnego programu konsultacji edukacyjnych współpracowała głównie z jednym z wykładowców obozu naukowego ADAMED SmartUP – Igorem Boczarowem, który obecnie zajmuje się informatyką chemiczną.
Dużą rolę w rozwoju moich projektów naukowych odegrał mój nauczyciel chemii, Igor Boczarow. Podczas tegorocznych wakacji otrzymałam możliwość odbycia stażu, w trakcie którego zajmowałam się przepisywaniem sygnałów NRM w widmach cztero- i pięciowymiarowych. Za namową Igora postanowiłam nauczyć się także programowania. Liczę, że studia w Oksfordzie umożliwią mi rozwój tych zainteresowań i będę mogła łączyć chemię z informatyką.
Ania decyzję o aplikowaniu na studia zagranicą podjęła dopiero w trakcie obozu naukowego ADAMED SmartUP, podczas którego wspólnie z jedną z uczestniczek – Aleksandrą Kamizelą, zaczęły poważnie rozmawiać na ten temat.
Program ADAMED SmartUP dał mi nie tylko wsparcie merytoryczne, jeśli chodzi o aplikację na studia zagraniczne, ale także dzięki niemu poznałam osobę o podobnych planach jak moje. Razem z Olą przeszłyśmy proces aplikacji, a następnie pojechałyśmy na rozmowy kwalifikacyjne do Anglii. Od października obie rozpoczynamy studia w tym samym kraju. Jeszcze rok temu nie wierzyłam, że mój wyjazd zagranicę jest w ogóle możliwy. Teraz mogę przyznać, że udział w programie ADAMED SmartUP był dobrą decyzją, którą z pewnością podjęłabym ponownie.
Program ADAMED SmartUP dał mi nie tylko wsparcie merytoryczne w aplikacji na studia zagraniczne, ale także dzięki niemu poznałam osoby o podobnych planach jak moje. (…) Teraz mogę przyznać, że udział w programie ADAMED SmartUP był dobrą decyzją, którą z pewnością podjęłabym ponownie.
Anna Kotańska
laureatka nagrody głównej i stypendystka 3. edycji programuLaureatka nagrody głównej 1. edycji programu ADAMED SmartUP i absolwentka II Liceum im. Stefana Batorego w Warszawie. Od 2017 roku studentka kierunku lekarskiego na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. W 2018 roku podjęła decyzję o ponownej aplikacji na uczelnie w Anglii i od października rozpoczyna studia medyczne na Uniwersytecie w Cambridge.
Od zawsze medycyna była moim pierwszym wyborem. Również w trakcie obozu naukowego ADAMED SmartUP uczestniczyłam w zajęciach o tym profilu i dzięki nim zaczęłam myśleć nie tylko o medycynie klinicznej, ale także o części bardziej naukowej. Liczę, że studia w Cambridge umożliwią mi połączenie tych dwóch aspektów, ponieważ chciałabym poznać medycynę również od tej drugiej strony.
Program ADAMED SmartUP pomógł Ani w przygotowaniach do matury międzynarodowej i aplikacji na studia medyczne w Cambridge. Dodatkowo, dwutygodniowy wakacyjny wyjazd do Londynu pozwolił jej także odwiedzić zagraniczne szpitale oraz wziąć udział w kursach praktycznych.
Najbliższe plany naukowe Ani to rozpoczęcie studiów w Cambridge i skorzystanie z możliwości rozwoju, jakie otrzyma od Uniwersytetu.
Od zawsze medycyna była moim pierwszym wyborem. Również w trakcie obozu naukowego ADAMED SmartUP uczestniczyłam w zajęciach o tym profilu i dzięki nim zaczęłam myśleć nie tylko o medycynie klinicznej, ale także o części bardziej naukowej.
Anna Sieńko
laureatka nagrody głównej 1. edycji programuLaureat nagrody głównej 2. edycji programu ADAMED SmartUP, absolwent kieleckiego Zespołu Szkół Sióstr Nazaretanek im. św. Jadwigi Królowej oraz student medycyny na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Dotychczas jego największym sukcesem naukowym było zostanie medalistą Międzynarodowej Olimpiady Biologicznej w Hanoi.
W gimnazjum uzyskałem tytuł laureata kilku konkursów kuratoryjnych m.in. z chemii, biologii, matematyki i historii. Na tym etapie edukacji miałem dość szerokie zainteresowania. W liceum skupiłem się głównie na biologii oraz chemii i wtedy też zdecydowałem o aplikacji na studia medyczne. Obóz ADAMED SmartUP pokazał mi też naukowy aspekt tej dziedziny. Wcześniej podchodziłem do medycyny stricte klinicznie. Dzięki programowi poznałem ludzi, którzy poszerzyli moje horyzonty, jeśli chodzi o pracę naukową. W trakcie obozu miałem też okazję podzielić się z młodszymi kolegami i koleżankami swoimi doświadczeniami dotyczącymi Olimpiady Biologicznej.
W ramach konsultacji edukacyjnych Mateusz uczestniczył w indywidualnych zajęciach z chirurgiem z Wojskowego Instytutu Medycznego oraz zajęciach laboratoryjnych w Instytucie Biochemii i Biofizyki. Dodatkowo, odbył 3-tygodniowy staż na oddziale chirurgii ogólnej w szpitalu w Cape Coast w Ghanie. Obecnie swoje zainteresowania rozwija w ramach studenckiego koła chirurgii ogólnej w Wojskowym Instytucie Medycznym.
W przyszłym roku akademickim planuję rozpocząć pracę naukową i prawdopodobnie będzie ona dotyczyć wybranego aspektu laparoskopii. W najbliższym czasie chciałbym również zaangażować się w działalność kolejnych kół naukowych, kardiologicznego i anestezjologicznego.
W liceum skupiłem się głównie na biologii oraz chemii i wtedy też zdecydowałem o aplikacji na studia medyczne. Obóz ADAMED SmartUP pokazał mi też naukowy aspekt tej dziedziny. Wcześniej podchodziłem do medycyny stricte klinicznie. Dzięki programowi poznałem ludzi, którzy poszerzyli moje horyzonty, jeśli chodzi o pracę naukową.
Mateusz Wawrzeńczyk
laureat nagrody głównej 2. edycji programuLaureat nagrody głównej i stypendysta 1. edycji programu ADAMED SmartUP, absolwent XIV Liceum im. Stanisława Staszica w Warszawie, dwukrotny laureat Olimpiady Chemicznej oraz trzykrotny laureat Konkursu Chemicznego Politechniki Warszawskiej. Podczas obu wydarzeń otrzymał tytuł Najlepszego Chemika Organika. W 2017 roku rozpoczął Międzywydziałowe Indywidualne Studia Matematyczno-Przyrodniczne (MISMaP) na Uniwersytecie Warszawskim, w ramach których jest studentem aż 8 wydziałów.
Moim kierunkiem głównym jest fizyka realizowana w trybie indywidualnym. Natomiast chemię wybrałem jako kierunek poboczny. Decyzja co do aplikacji na studia nie była prosta, ponieważ w klasie maturalnej miałem wiele pomysłów na swoją przyszłą karierę. Ostatecznie postawiłem na fizykę i był to bardzo dobry wybór. Z pewnością w podjęciu tej decyzji pomógł mi obóz naukowy ADAMED SmartUP oraz wyjazd na London International Youth Science Forum w ramach programu konsultacji, gdzie przekonałem się jak wiele możliwości rozwoju posiadam.
W ramach konsultacji edukacyjnych Maks odwiedził również Europejską Organizację Badań Jądrowych (CERN) oraz uczestniczył w zajęciach z fizyki, chemii i języka angielskiego. Swoje zainteresowania naukowe rozwija przy realizacji projektów studenckich, m.in. budowy modelu dydaktycznego tomografu komputerowego przy użyciu przedmiotów codziennego użytku. Maks samodzielnie napisał także oprogramowanie do urządzenia, które pozwoliło na jego prawidłowe funkcjonowanie.
W najbliższym czasie planuję zaangażować się w projekt związany z radiofarmaceutykami, który stanowi połączenie chemii i fizyki. Rozważam również wyjazd zagraniczny na wymianę międzyuczelnianą. Chciałbym studiować w Genewie bądź Teksasie, gdzie istnieje możliwość uzyskania podwójnego dyplomu magistra z fizyki. Jeśli plany te dojdą do skutku, z pewnością dużym wsparciem w realizacji tych marzeń będzie stypendium przyznane mi w ramach programu ADAMED SmartUP.
Rozważam wyjazd zagraniczny na wymianę międzyuczelnianą. Chciałbym studiować w Genewie bądź Teksasie, gdzie istnieje możliwość uzyskania podwójnego dyplomu magistra z fizyki. Jeśli plany dojdą do skutku, z pewnością dużym wsparciem w realizacji tych marzeń będzie stypendium przyznane w ramach programu ADAMED SmartUP.”
Maksymilian Głowacki
laureat nagrody głównej i stypendysta 1. edycji programuStypendyści
Uczennica V Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w Gdańsku. Laureatka wojewódzkiego konkursu przedmiotowego z chemii, Megaolimpiady Wiedzy z chemii, a także dwukrotna laureatka Olimpiady przedmiotowej OLIMPUS z chemii oraz finalistka konkursu „Pomorska Liga Zadaniowa”. Za swoje osiągnięcia otrzymała stypendium naukowe od Prezydenta Miasta Gdańska. Od najmłodszych lat interesuje się także muzyką i tańcem – w wieku 6 lat zaczęła uczestniczyć w zajęciach gimnastyki artystycznej, a w wieku 12 lat dołączyła do Akademii Sztuki Baletowej. W przyszłości planuje jednak podjęcie studiów na wydziale lekarskim Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.
Uczeń Zespołu Szkół Techniczno-Informatycznych w Gliwicach. Laureat wojewódzkich konkursów przedmiotowych z matematyki i fizyki. Finalista Jagiellońskiego Turnieju Matematycznego, w którym do zdobycia jest indeks na Uniwersytet Jagielloński. Naukami ścisłymi interesuje się już od najmłodszych lat, początkowo matematyką, a od gimnazjum również fizyką, chemią i informatyką. Poza naukowymi pasjami, jest zastępowym w 7. Harcerskiej Drużynie Spadochronowej, a także trenuje piłkę nożną. Od 8. roku życia marzy o studiach na Uniwersytecie Oksfordzkim.
Uczeń I Liceum Ogólnokształcącego im. Generała Józefa Bema w Ostrołęce. Finalista wojewódzkiego konkursu przedmiotowego z geografii oraz uczestnik III Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Mózgu. Prowadzi własne badania dotyczące możliwości zastosowania hormonu alpha-melanotropowego (alpha-MSH) w łagodzeniu postępu zaburzeń́ poznawczych towarzyszących chorobie Alzheimera. Na ich prowadzenie otrzymał stypendium Prezesa Rady Ministrów. Chce aplikować na studia w Wielkiej Brytanii i USA. Pasjonuje go także karate i gra na saksofonie.
Absolwentka Liceum Ogólnokształcącego im. św. Jadwigi Królowej w Kielcach. Finalistka LV Ogólnopolskiego Konkursu Chemicznego im. prof. Antoniego Swiniarskiego oraz laureatka Konkursu Chemicznego „Wygraj Indeks” Politechniki Gdańskiej. W ramach projektu „Uniwersytet Młodych” badała zawartość kofeiny w kawie, a wyniki swojej pracy wygłosiła podczas finałowej konferencji. Uczestniczyła w zajęciach akademickich Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, w ramach których zaliczyła chemię analityczną i fizyczną. Marzy o doktoracie z chemii. Jest też przyboczną drużyny harcerskiej w ZHP.
Uczeń XIV Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Warszawie. Laureat wojewódzkich konkursów przedmiotowych z matematyki, informatyki, fizyki i języka angielskiego oraz finalista zawodów drużynowych Olimpiady Informatycznej Gimnazjalistów. Od dziecka marzył o karierze naukowca i wynalazcy. Obecnie chce poszerzać swoją wiedzę w zakresie sztucznej inteligencji i data science. W gimnazjum był aktywnym członkiem telewizji szkolnej IgnaśTV. Wolny czas poświęca na udział w kołach naukowych, zajęciach dodatkowych i wykładach oraz na naukę języków obcych, w szczególności angielskiego.
Uczeń II Liceum Ogólnokształcącego im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Rybniku, gdzie prowadzi koło wyrównawcze z matematyki dla swoich młodszych kolegów i koleżanek. Laureat wojewódzkich konkursów przedmiotowych z chemii i fizyki oraz finalista z matematyki. Uczęszcza na zajęcia z biologii organizowane na katowickich uczelniach w ramach „Akademii Młodych Biologów”. Od wielu lat jego pasją jest medycyna. Najbardziej interesuje go neurologia oraz chirurgia i dlatego w przyszłości chciałby zostać neurochirurgiem. Marzy o studiach medycznych na Uniwersytecie w Cambridge.
Uczeń V Liceum Ogólnokształcącego im. Księcia Józefa Poniatowskiego w Warszawie. Laureat konkursu myOXperience, w którym nagrodą są tygodniowe warsztaty na Uniwersytecie Oksfordzkim. Finalista XXVI edycji konkursu chemicznego im. Ignacego Łukasiewicza. Zdobył 1 miejsce w sesji wiosennej ogólnopolskiej Olimpiady Przedmiotowej z Chemii OLIMPUS, a także dotarł do finału Konkursu Chemicznego im. prof. Antoniego Swinarskiego. Jego pasją są też prezentacje publiczne, m. in. przygotował i przeprowadził warsztaty laboratoryjne z podstaw chemii nieorganicznej dla uczniów z Indii.
Od tego roku rozpoczyna studia na Uniwersytecie Oksfordzkim. Absolwentka Publicznego Liceum Ogólnokształcącego Sióstr Prezentek im. Jana Pawła II w Rzeszowie, w którym aktywnie udzielała się w samorządzie szkolnym. Finalistka ogólnopolskiego Konkursu Chemicznego im. prof. Swinarskiego oraz konkursów przedmiotowych z fizyki, chemii i biologii. Uczestniczyła w zajęciach przygotowujących do Olimpiady Chemicznej prowadzonych przez profesorów Politechniki Rzeszowskiej, zajęciach doświadczalnych z fizyki dla licealistów na Wydziale Fizycznym Uniwersytetu Rzeszowskiego i w wykładach branżowych z chemii i materiałoznawstwa. To doprowadziło ją do finału Olimpiady Chemicznej. Liderka ekologicznego projektu społecznego „Śmieci Warte”.
Absolwentka II Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza w Słupsku. Od tego roku rozpoczyna studia na MISMaP Uniwersytetu Warszawskiego. W konkursie projektów uzyskała stypendium na realizację projektu „Roślinny antybiogram”. Zdobyła także tytuły finalisty w wojewódzkich konkursach z chemii, fizyki, biologii i historii. Brała udział, jako prelegentka, w II Pomorskiej Uczniowskiej Konferencji Naukowej, a jej praca została opublikowana w materiałach pokonferencyjnych. Została objęta opieką mentorską dr Marty Zdanowicz z Akademii Pomorskiej. Uczęszcza także na zajęcia „Zdolni z Pomorza” oraz „Szkoła Młodych Fizyków”. W ubiegłym roku wraz z kolegą stworzyła urządzenie Dotsnote, które jest drukarką notatek w alfabecie Braille’a. Projekt zdobył tytuł Finalisty Olimpiady Innowacji Technicznych i Wynalazczości oraz II miejsce w ogólnopolskim projekcie „Młody Innowator”. W wolnym czasie gra na fortepianie i wiolonczeli oraz aranżuje i komponuje utwory muzyczne.
Uczeń V Liceum Ogólnokształcącego im. Augusta Witkowskiego w Krakowie. Zakwalifikował się do etapu centralnego Olimpiady Biologicznej oraz Chemicznej, a także do II etapu Olimpiady o Diamentowy Indeks AGH z chemii. Trzykrotny finalista Małopolskiego Konkursu Biologicznego oraz finalista Małopolskiego Konkursu Przyrodniczego. Swoje zainteresowanie nauką i eksperymentowaniem przenosi również do kuchni, w której najczęściej sięga po włoskie inspiracje.
Uczennica XIV Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Warszawie. Wzięła udział w II etapie LXVIII i LXIX Olimpiady Matematycznej. Finalistka mazowieckiego konkursu kuratoryjnego z matematyki oraz Olimpiady Matematycznej Gimnazjalistów. Uczestniczyła w obozie astronomicznym „Almukantarat”. Marzy o studiach na Uniwersytecie w Oxfordzie bądź w Cambridge. Od czterech lat trenuje piłkę siatkową, a w wolnych chwilach biega na średnie i długie dystanse.
Uczennica V Liceum Ogólnokształcącego w Bielsku-Białej. Laureatka Ogólnopolskiej Olimpiady Języka Niemieckiego oraz XIV edycji Śląskiego Konkursu Matematycznego, a także finalistka Konkursu Przedmiotowego z Chemii dla uczniów gimnazjum woj. śląskiego oraz I Ogólnopolskiego Konkursu Matematycznego dla uczniów klas III gimnazjum. Fascynuje ją matematyka i fizyka, a w szczególności astronomia. Jako redaktorka naczelna prowadzi największy polski portal astronomiczny AstroNET.
Laureatka nagrody głównej, stypendystka 3. edycji programu ADAMED SmartUP i absolwentka XIV Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Warszawie. Jednym z jej największych osiągnięć naukowych było zdobycie 5. miejsce na świecie w Międzynarodowych Drużynowych Zawodach Matematycznych NABOJ! Od października 2018 roku rozpoczyna studia na kierunku chemicznym na Uniwersytecie Oksfordzkim. W trakcie indywidualnego programu konsultacji edukacyjnych współpracowała głównie z jednym z wykładowców obozu naukowego ADAMED SmartUP – Igorem Boczarowem, który obecnie zajmuje się informatyką chemiczną.
Dużą rolę w rozwoju moich projektów naukowych odegrał mój nauczyciel chemii, Igor Boczarow. Podczas tegorocznych wakacji otrzymałam możliwość odbycia stażu, w trakcie którego zajmowałam się przepisywaniem sygnałów NRM w widmach cztero- i pięciowymiarowych. Za namową Igora postanowiłam nauczyć się także programowania. Liczę, że studia w Oksfordzie umożliwią mi rozwój tych zainteresowań i będę mogła łączyć chemię z informatyką.
Ania decyzję o aplikowaniu na studia zagranicą podjęła dopiero w trakcie obozu naukowego ADAMED SmartUP, podczas którego wspólnie z jedną z uczestniczek – Aleksandrą Kamizelą, zaczęły poważnie rozmawiać na ten temat.
Program ADAMED SmartUP dał mi nie tylko wsparcie merytoryczne, jeśli chodzi o aplikację na studia zagraniczne, ale także dzięki niemu poznałam osobę o podobnych planach jak moje. Razem z Olą przeszłyśmy proces aplikacji, a następnie pojechałyśmy na rozmowy kwalifikacyjne do Anglii. Od października obie rozpoczynamy studia w tym samym kraju. Jeszcze rok temu nie wierzyłam, że mój wyjazd zagranicę jest w ogóle możliwy. Teraz mogę przyznać, że udział w programie ADAMED SmartUP był dobrą decyzją, którą z pewnością podjęłabym ponownie.
Stypendysta Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci!
Uczeń II Liceum Ogólnokształcącego im. M. Skłodowskiej-Curie w Gorzowie Wielkopolskim.
Największe sukcesy naukowe:
Laureat pięciu konkursów przedmiotowych (biologia, chemia, geografia, fizyka, język angielski) dla gimnazjalistów, a w liceum Olimpiady Wiedzy o Żywności i Olimpiady Wiedzy i Umiejętności Rolniczych. Dotarł do etapu okręgowego w Olimpiadzie Języka Angielskiego. Brał udział w programie tutorialowym Collegium Invisible, tematem którego było -„Zastosowanie decellularyzowanych wątrób szczurzych w medycynie regeneracyjnej”.
Dalsze plany naukowe:
Fascynuje go biologia, szczególnie biologia molekularna, biochemia, biofizyka.
Laureatka śląskiego konkursu matematycznego i regionalnego konkursu „Randka z Chemią’”!
Pasję do nauk ścisłych łączy ze szkolnym wolontariatem, w ramach którego organizuje koncerty i zbiórki na cele charytatywne, a także jest zaangażowana w lokalny projekt „Redakcja BB”. Jej pasją jest taniec towarzyski, w którym osiągnęła poziom klasy B.
Największe sukcesy naukowe:
Awansowała do drugiego etapu Olimpiady Matematycznej. Zdobyła tytuł laureata w konkursie „Randka z Chemią” organizowanego przez Pałac Młodzieży w Katowicach. W konkursie przedmiotowym z chemii organizowanym przez Kuratorium Oświaty w Katowicach uzyskała tytuł finalisty. Uczestniczy w Szkolnej Lidze Zadaniowej, gdzie ma najwyższą notę wśród uczniów klas II i III, uczestniczy również w zajęciach Koła Matematycznego. Bierze udział w konkursach recytatorskich i w Szkolnym Kole Teatralnym.
Dalsze plany naukowe:
Chciałaby podjąć studia na kierunku inżynierii obliczeniowej lub informatyki w AGH w Krakowie. Rozważa również możliwość studiowania na zagranicznych uczelniach.
Jaromir jest laureatem konkursów kuratoryjnych!
Jaromir jest pasjonatem leśnych bezdroży i bezpośredniego podglądania natury, zwłaszcza bieszczadzkiej, gdzie jej potęga splata się z tajemniczą historią. Ponadto kolekcjonował znaczki, monety i owady.
Największe sukcesy naukowe:
Jaromir prowadził pracę badawczą dotyczącą wpływu mikroorganizmów na rozkład tworzyw polimerowych, wziął udział w konkursie Młodych Naukowców E(x)plory, zdobył tytuł laureata konkursów kuratoryjnych z biologii, geografii, j. polskiego, tytułu finalisty konkursu kuratoryjnego z chemii oraz zdobył I miejsce w Międzywojewódzkim Konkursie Megamózgi.
Dalsze plany naukowe:
Jaromir chce zdobywać nowe umiejętności w dziedzinach, które go pasjonują (biologia, chemia) by móc je wykorzystać w projektach naukowych i uzyskać odpowiedzi na pytania, których coraz więcej pojawia się w miarę brnięcia w naukę. Biotechnologia i dziedziny wykorzystujące wiedzę biologiczną w praktyce (z którymi wiąże swoją przyszłość) czy to w poszukiwaniu leków na uciążliwe choroby czy nowych rozwiązaniach technologicznych pozwalają także odkryć głęboką prawdę (czy też tajemnicę) o życiu – a przez to – o nas samych.
Milena zdobyła tytuł laureata Małopolskiego Konkursu Chemicznego.
Milena jest uczennicą I klasy V Liceum Ogólnokształcącego w Krakowie o profilu biologiczno-chemicznym. Od dziecka interesowała się nauką we wszystkich jej przejawach, a parę lat temu zauważyła, że najbardziej pasjonują ją takie dziedziny jak biologia komórkowa czy biochemia. W przyszłości chciałaby poświęcić się pracy naukowej, szczególnie opracowywaniu nowych leków i badaniu podstawowych elementów budulcowych ludzkiego (i nie tylko) organizmu – komórek i cząsteczek na nie się składających. Lubi też chemię, szczególnie różnego rodzaju „wybuchowe” doświadczenia. W czasie wolnym udziela się w szkolnym chórze, uczestniczy w zajęciach teatralnych, a także czyta książki popularnonaukowe i fantasy. Jej absolutnym idolem jest J.R.R. Tolkien. Uwielbia też uczyć się języków obcych, ponieważ bardzo zależy jej na studiach za granicą. Największym marzeniem Mileny jest zdobycie Nagrody Nobla.
Indywidualny program konsultacji edukacyjnych ADAMED SmartUP:
Milena rozpoczęła konsultacje dopiero w październiku tego roku, ale już zdążyła dowiedzieć się wielu rzeczy na temat realiów pracy naukowca, a także struktury artykułów naukowych (i tego, jak je czytać) oraz zdobyła adresy kilku ciekawych portali internetowych poświęconych nauce. Podczas weekendowych zajęć w Warszawie, w ramach przygotowań do Olimpiady Chemicznej (w której pragnie wziąć udział w przyszłym roku), miała też okazję uczestniczyć w warsztatach z miareczkowania oraz analizy ilościowej.
Największe sukcesy naukowe:
Milena zdobyła 7 tytułów laureata (z języka francuskiego, języka angielskiego, języka niemieckiego, historii, języka polskiego, biologii i chemii) oraz 3 tytułów finalisty (z języka angielskiego, matematyki i fizyki) w wojewódzkich konkursach przedmiotowych organizowanych przez Kuratorium Oświaty w Krakowie. Wzięła także udział w obozie naukowym ADAMED SmartUP oraz została wyróżniona w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym „Kangur”.
Dalsze plany naukowe:
W tym roku Milena chciałaby wziąć udział w konkursie neurobiologicznym Brain Bee i odbyć staż w laboratoriach Adamedu lub w innej instytucji badawczej. Natomiast w przyszłym roku, po tegorocznych zajęciach dodatkowych i konsultacjach edukacyjnych, chętnie spróbuje swoich sił w Olimpiadzie Biologicznej, Olimpiadzie Chemicznej, a także rozmaitych konkursach chemicznych organizowanych przez uniwersytety i politechniki. Milena będzie się też starać intensywnie podnosić swoje kompetencje lingwistyczne, mając nadzieję na znalezienie sponsora, który umożliwiłby jej wyjazd na obóz językowy za granicą. W dalszej przyszłości pragnęłaby zrealizować związany z naukami biologicznymi projekt badawczy i aplikować do zagranicznych uniwersytetów. Największym marzeniem Mileny są studia na Uniwersytecie Cambridge.
Jakub jest laureatem Olimpiady Matematycznej i Informatycznej Gimnazjalistów!
Jakub jest osobą otwartą na ludzi, chętnie podejmuje wyzwania, a także konsekwentnie dąży do realizacji swoich celów.
Największe sukcesy naukowe:
Największymi naukowymi osiągnięciami Jakuba są tytuły laureata Xi I Olimpiady Matematycznej Gimnazjalistów, X Olimpiady Informatycznej Gimnazjalistów oraz konkursu kuratoryjnego z fizyki, a także zdobycie IV miejsca w konkursie o puchar Ogólnopolskiej Akademii Programowania.
Dalsze plany naukowe:
W przyszłości Jakub planuje udział w licealnych olimpiadach przedmiotowych z Matematyki i Fizyki. Chciałby też zdobyć umiejętności w zakresie fizyki doświadczalnej, nauczyć się obsługi oprogramowania potrzebnego fizykom oraz bardziej zaawansowanych metod matematycznych. Ponadto Jakub chciałby zrealizować projekt badawczy.
Laureat nagrody głównej i stypendysta 1. edycji programu ADAMED SmartUP, absolwent XIV Liceum im. Stanisława Staszica w Warszawie, dwukrotny laureat Olimpiady Chemicznej oraz trzykrotny laureat Konkursu Chemicznego Politechniki Warszawskiej. Podczas obu wydarzeń otrzymał tytuł Najlepszego Chemika Organika. W 2017 roku rozpoczął Międzywydziałowe Indywidualne Studia Matematyczno-Przyrodniczne (MISMaP) na Uniwersytecie Warszawskim, w ramach których jest studentem aż 8 wydziałów.
Moim kierunkiem głównym jest fizyka realizowana w trybie indywidualnym. Natomiast chemię wybrałem jako kierunek poboczny. Decyzja co do aplikacji na studia nie była prosta, ponieważ w klasie maturalnej miałem wiele pomysłów na swoją przyszłą karierę. Ostatecznie postawiłem na fizykę i był to bardzo dobry wybór. Z pewnością w podjęciu tej decyzji pomógł mi obóz naukowy ADAMED SmartUP oraz wyjazd na London International Youth Science Forum w ramach programu konsultacji, gdzie przekonałem się jak wiele możliwości rozwoju posiadam.
W ramach konsultacji edukacyjnych Maks odwiedził również Europejską Organizację Badań Jądrowych (CERN) oraz uczestniczył w zajęciach z fizyki, chemii i języka angielskiego. Swoje zainteresowania naukowe rozwija przy realizacji projektów studenckich, m.in. budowy modelu dydaktycznego tomografu komputerowego przy użyciu przedmiotów codziennego użytku. Maks samodzielnie napisał także oprogramowanie do urządzenia, które pozwoliło na jego prawidłowe funkcjonowanie.
W najbliższym czasie planuję zaangażować się w projekt związany z radiofarmaceutykami, który stanowi połączenie chemii i fizyki. Rozważam również wyjazd zagraniczny na wymianę międzyuczelnianą. Chciałbym studiować w Genewie bądź Teksasie, gdzie istnieje możliwość uzyskania podwójnego dyplomu magistra z fizyki. Jeśli plany te dojdą do skutku, z pewnością dużym wsparciem w realizacji tych marzeń będzie stypendium przyznane mi w ramach programu ADAMED SmartUP.
Ola jest autorką pracy badawczej na Olimpiadę Biologiczną!
Uczennica XIV Liceum im. Stanisława Staszica w Warszawie, laureatka wielu konkursów z zakresu nauk biologicznych, matematycznych i języka angielskiego. Za wybitne osiągnięcia w nauce otrzymała Stypendium Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy. Entuzjastka nie tylko nauk ścisłych lecz również malarstwa, literatury, śpiewu oraz języków obcych. Jest członkiem Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci, a także kół naukowych w szkole – biologicznego i chemicznego. Z organizacji mniej naukowych, ale jednak wciąż związanych z biologią, jestem wolontariuszką Greenpeace’u.
Indywidualny program konsultacji edukacyjnych ADAMED SmartUP:
Ola dzięki zajęciom dostosowanym do swoich potrzeb rozwija swoje pasje, a także przygotowuje się do udziału w licznych konkursach. Konsultacje ADAMED SmartUP umożliwiły jej także sprecyzowanie planów na przyszłość oraz wyznaczenie kroków, które musi wykonać, aby zrealizować swoje marzenie o studiowaniu za granicą. Dzięki programowi, w wakacje może odbyć staż badawczy w ośrodku naukowym, gdzie pozna praktyczną stronę najbardziej interesujących ją dziedzin, a także zdobędzie bezcenne doświadczenia w pracy laboratoryjnej.
Największe sukcesy naukowe:
Ola jest najbardziej dumna z napisania pracy badawczej na Olimpiadę Biologiczną. Praca została bardzo wysoko oceniona, a po rozbudowaniu wysłana do Konkursu Prac Młodych Naukowców Unii Europejskiej (EUCYS). Dotyczyła ona charakterystyki florystycznej nasypu kolejowego, więc nie była związana z najbardziej interesującymi ją zagadnieniami, ale jej napisanie było bardzo rozwijające i nauczyło ją formułowania naukowych tekstów. Ola jest także dumna z tego, że udało się przejść do finału Olimpiady Biologicznej. Ma nadzieję, że w tym roku uda jej się zostać laureatką.
Dalsze plany naukowe:
Marzeniem Oli jest studiowanie na University of Cambridge. Dzięki zajęciom z biologii prowadzonym w języku angielskim zna specjalistyczne słownictwo, które na pewno przyda mi się jej podczas studiowania za granicą.
Michał jest Finalistą Olimpiady Matematycznej!
Uczeń XIV Liceum im. Stanisława Staszica w Warszawie. Już w pierwszej klasie został finalistą LXV i LXVI Olimpiady Matematycznej oraz LXIV Olimpiady Fizycznej. Zwycięzca 27. Konkursu Prac Młodych Naukowców Unii Europejskiej. Obecnie realizuje autorski projekt naukowy we współpracy z Wydziałem Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego.
Indywidualny program konsultacji edukacyjnych ADAMED SmartUP:
Michał otrzymał pomoc w przygotowaniu aplikacji na University of Cambridge (UK), w organizacji wyjazdu na egzamin do University of Cambridge wraz ze sfinansowaniem biletów lotniczych oraz uczestniczył w Oxbridge Preparation Weekend – kursie przygotowawczym do rozmowy kwalifikacyjnej na University of Cambridge. Uczestniczył także w zajęciach przedmiotowych z matematyki, języka angielskiego i języka polskiego.
Największe sukcesy naukowe:
Michał posiada szereg sukcesów naukowych, którymi są między innymi otrzymanie tytułu finalisty LXV i LXVI Olimpiady Matematycznej, finalisty LXIV Olimpiady Fizycznej oraz Zwycięzcy 27. Konkursu Prac Młodych Naukowców Unii Europejskiej. Dodatkowo, realizuje autorski projekt naukowy we współpracy z Wydziałem Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, a także otrzymał oferty studiowania fizyki z University of Cambridge, Imperial College London, University College London, Warwick University oraz Durham University (UK).
Dalsze plany naukowe:
Michał będzie studentem jednej z najbardziej prestiżowych uczelni na świecie – University of Cambridge. Liczy na to, że studia pozwolą mu otworzyć się na nieznane, poszerzyć horyzonty oraz jak najlepiej się rozwinąć. W wymiarze długoterminowym będzie to więc znakomita szansa na znalezienie pracy, która każdego dnia będzie sprawiała mu przyjemność. Wszystko co wyniesie z tak niesamowitej, niezapomnianej przygody będzie zawsze procentować.
Laureaci nagrody głównej
Uczeń IX Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida w Częstochowie. Laureat wojewódzkiego konkursu przedmiotowego z chemii, finalista Olimpiady Chemicznej oraz finalista interdyscyplinarnej Olimpiady Wiedzy o Mózgu. Uczestnik wielu konkursów z dziedziny chemii, biologii, matematyki, a nawet ekonomii. Za swoje osiągnięcia otrzymał nagrodę Prezydenta Miasta Częstochowy. Jest również stypendystą programu „Śląskie. Inwestujemy w talenty”. Pasjonuje go gra na trąbce – jest członkiem szkolnej orkiestry symfonicznej Zespołu Szkół Muzycznych oraz szkolnej orkiestry dętej IX LO w Częstochowie.
Uczennica Uniwersyteckiego Liceum Ogólnokształcącego w Toruniu. Finalistka Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej i dwukrotna uczestniczka Olimpiady Biologicznej. Brała udział w tegorocznej edycji Olimpiady Wiedzy o Mózgu, gdzie w pierwszym etapie uzyskała najlepszy wynik w kraju. Uczestniczka programu „Pierwszy Tutor” organizowanego przez Collegium Invisibile, gdzie przygotowuje się do wymarzonych studiów na Uniwersytecie Oxfordzkim. Interesuje się biologią molekularną oraz immunologią, a w przyszłości chciałaby rozpocząć pracę naukową w dziedzinie nauk biologicznych.
Uczeń XIV Liceum Ogólnokształcącego im. S. Staszica w Warszawie. Swoją przygodę z naukami ścisłymi rozpoczął już w szkole podstawowej, gdzie został laureatem dwóch wojewódzkich konkursów przedmiotowych – z chemii oraz matematyki. Tegoroczny uczestnik Olimpiady Chemicznej. Miłośnik algorytmiki i analizy matematycznej, a także programista. Swoją pasję rozwijał m.in. na warsztatach Google. Przyszłość wiąże z chemią i matematyką, choć nie wyklucza połączenia tych dyscyplin z etyką czy zarządzaniem projektami, w obszarach których także sukcesywnie rozwija swoje kompetencje.
Uczeń Liceum Ogólnokształcącego im. św. Jadwigi Królowej w Kielcach. Laureat wojewódzkiego konkursu przedmiotowego z biologii dla uczniów gimnazjów. Uczestnik III etapu Olimpiady Biologicznej. Już w ósmej klasie brał udział w projekcie naukowym badającym wpływ warunków znajdujących się w wysokich partiach atmosfery na okrzemki. W czasie pandemii SARS-CoV-2 organizował wykłady dla swoich rówieśników na temat działania szczepionek. Aktywny wolontariusz oraz członek samorządu szkolnego. Miłośnik aktywności fizycznej z patentem żeglarza jachtowego.
Uczeń Liceum Ogólnokształcącego im. św. Jadwigi Królowej w Kielcach. Laureat dwóch konkursów przedmiotowych dla uczniów szkół podstawowych na szczeblu wojewódzkim – z fizyki oraz chemii. Interesuje się medycyną, szczególnie onkologią, a także astronomią i drukiem 3D. Pod okiem taty – lekarza przeprowadził własny eksperyment badający zachowanie erytrocytów na zmianę środowiska z izotonicznego na hipotoniczne oraz hipertoniczne. Samodzielnie zbudował radioteleskop, aby prowadzić obserwacje astronomiczne. Jest multiinstrumentalistą – gra na pianinie, perkusji i akordeonie. Marzy o karierze chirurga onkologa.
Uczennica II Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. S. Batorego w Warszawie. Zdobywczyni 2 miejsca w konkursie Warsaw Science Slam, podczas którego zaprezentowała, co dzieje się z ludzkim ciałem po śmierci. Członkini koła biologii eksperymentalnej. Finalistka Olimpiady Języka Francuskiego, którego uczy się, gdyż marzy o studiach za granicą. Interesuje się wpływem stylu życia na układ krążenia, w związku z czym planuje karierę kardiologa. Obecnie przygotowuje się do konkursów DNA Essay Contest – europejskiego oraz amerykańskiego.
Uczennica Zespołu Szkół Techniczno-Informatycznych w Gliwicach. Finalistka Olimpiady Wiedzy o Mediach. W projekcie unijnym „Kwalifikacja 2025+” zdobyła certyfikat potwierdzający umiejętności z zakresu grafiki komputerowej. Realizowała projekt naukowy – model usługi chmurowej, który w fazie testów został przekazany uczniom. Naukę chciałaby kontynuować na studiach informatycznych, jednocześnie łącząc tę dziedzinę ze swoją pasją do robotyki. Miłośniczka książek popularnonaukowych.
Absolwent VIII Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. M. Skłodowskiej-Curie w Katowicach. Dwa lata temu zebrał grupę chętnych do budowy amatorskiej rakiety, nad którą pracuje do dziś, korzystając z pomocy Internetu oraz wsparcia kół naukowych Politechniki Śląskiej i Łódzkiej. Brał udział w astrofizycznym obozie naukowym w Centro de Educação e Interpretação Ambiental w północnej Portugalii. Dzięki stypendium programu „Zdolni” Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci został uczestnikiem European Space Camp w Norwegii. Miłośnik kosmosu i pasjonat inżynierii kosmicznej. Jego największym autorytetem jest Stanisław Lem.
Absolwent V Liceum Ogólnokształcącego w Bielsku-Białej. Laureat wojewódzkiego konkursu przedmiotowego z fizyki, a także dwukrotny finalista wojewódzkich konkursów przedmiotowych – z matematyki i geografii. Tytuł finalisty zdobył także na Olimpiadzie Fizycznej, Olimpiadzie Wiedzy Technicznej oraz Olimpiadzie Matematycznej Juniorów. Uzyskane stypendium trakcie nauki w gimnazjum przeznaczył na zakup podzespołów, z których samodzielnie stworzył drukarkę 3D. Brał udział w European Talent School w Ostritz, gdzie uczył się programowania oraz zgłębiał tajniki wiedzy z zakresu AI. W przerwach od nauki uprawia turystykę rowerową, pływa oraz biega.
Uczeń Liceum Ogólnokształcącego im. W. Łokietka w Radziejowie. Laureat wojewódzkiego konkursu przedmiotowego z biologii oraz dwukrotny finalista konkursów na szczeblu wojewódzkim – z matematyki oraz fizyki. Uczestnik Olimpiady Fizycznej oraz Olimpiady z Astronomii i Astrofizyki. Zrealizował projekt badawczy „Elektrostatyczne pole siłowe”, z którym przeszedł do II etapu konkursu Explory. Czterokrotny stypendysta „Prymusa Pomorza i Kujaw”. Jego marzeniem jest posiąść zaawansowaną wiedzę z zakresu fizyki i astrofizyki oraz biegle nauczyć się przynajmniej jednego języka programowania. Pasjonuje go również astrofotografia. Pragnie zmieniać świat na lepsze, łącząc pracę naukową z tworzeniem wynalazków.
Uczennica XIV Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Warszawie. Laureatka wojewódzkiego konkursu przedmiotowego z fizyki, uczestniczka Olimpiady Fizycznej i Olimpiady Matematycznej Juniorów. Członkini programu The New York Academy of Sciences – Junior Academy, który zrzesza najzdolniejszą młodzież z całego świata. Wolontariuszka na Uniwersytecie Dzieci, gdzie współorganizuje wykłady, seminaria, a także udziela korepetycji młodszym uczniom. Określa się mianem mola książkowego. Uwielbia przesiadywać w bibliotekach i w książkach poszukiwać nowej wiedzy i inspiracji. Pasjonuje się głównie fizyką, matematyką oraz astronomią.
Uczennica II Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Batorego w Warszawie. Laureatka wojewódzkiego konkursu przedmiotowego z chemii i finalistka konkursu przedmiotowego z biologii. Od najmłodszych lat interesuje się naukami ścisłymi. Poza zajęciami szkolnymi chętnie uczestniczy w dodatkowych warsztatach biologiczno-chemicznych. Jej marzeniem jest wyjazd za granicę na studia anglojęzyczne. W przyszłości chce także przyczynić się do ukończenia Global Artificial Photosynthesis Project, który ma na celu odkrycie syntetycznych katalizatorów, będących w stanie imitować zachodzący w roślinach proces fotosyntezy.
Uczennica II Liceum Ogólnokształcącego im. Kazimierza Jagiellończyka w Elblągu. Wielokrotna laureatka wojewódzkich konkursów przedmiotowych z fizyki, informatyki, chemii, biologii i matematyki. Od zawsze interesowały ją nauki ścisłe. Aby pogłębiać swoją wiedzę i doskonalić umiejętności, uczestniczy w dodatkowych zajęciach i wykładach pozalekcyjnych. Interesuje się lotnictwem, a jej wielką pasją jest też muzyka. W wolnych chwilach śpiewa i gra na pianinie lub gitarze. Uczy się również trzech języków: angielskiego, niemieckiego i hiszpańskiego.
Uczeń Liceum Ogólnokształcącego nr XIV im. Polonii Belgijskiej we Wrocławiu. Laureat wojewódzkiego konkursu przedmiotowego z chemii i finalista konkursu przedmiotowego z biologii. Ma interdyscyplinarne zainteresowania związane z biologią, chemią, matematyką, naukami medycznymi i wykorzystywanymi w nich nowymi technologiami. By zdobyć doświadczenie w pracy badawczej, regularnie startuje w olimpiadach z zakresu chemii i biologii. W przyszłości chciałby rozpocząć studia medyczne w Heidelbergu, Leiden lub Instytucie Karolinska.
Uczeń Uniwersyteckiego Liceum Ogólnokształcącego w Toruniu. Laureat wojewódzkiego konkursu przedmiotowego z fizyki, a także uczestnik Olimpiady Przedsiębiorczości. Otrzymał wyróżnienie w konkursie wojewódzkim „Medycyna na szóstkę”. Członek Stowarzyszenia Pracownia Różnorodności. Interesuje go szeroko pojęta ekologia i towarzyszące jej rozwiązania naukowe, a także aspekt społeczno-ekonomiczny zmian środowiskowych. Uważa się za idealistę, który stara się stale udoskonalać siebie oraz swoje otoczenie. Wierzy w gospodarkę cyrkularną, umożliwiającą recykling i ponowne wykorzystanie użytych materiałów.
Uczeń V Liceum Ogólnokształcącego im. Wspólnej Europy w Olsztynie. Uczestnik XXV Olimpiady Wiedzy o Obronie Cywilnej, w której zajął pierwsze miejsce w etapie miejskim i szóste w wojewódzkim. Interesuje się astronomią i kosmosem, a jego największym marzeniem jest, by w przyszłości zostać pilotem. Aktywny działacz Aeroklubu Warmińsko-Mazurskiego. Na swoim koncie ma już ukończony podstawowy kurs szybowcowy. Mówi, że żyje z głową chmurą, ponieważ przez cały czas wpatruje się w gwiazdy bądź przelatujące nad nim samoloty.
Uczeń Społecznego Liceum Ogólnokształcącego nr 4 im. Batalionu AK w Warszawie. Laureat wojewódzkiego konkursu przedmiotowego z chemii oraz dwukrotny uczestnik Olimpiady Chemicznej. Pierwszy autor pracy naukowej przygotowanej na konkurs „Fizyczne Ścieżki”, która dotyczyła przesyłania energii laserem. Pasjonat chemii, fizyki i matematyki – dziedzin nauki, w których poszerza swoją wiedzę również z anglojęzycznych źródeł. Za swoje mocne strony uznaje dociekliwość, sumienność, determinację, umiejętność organizowania pracy grupowej, a także dokładność. Liczy, że stanowi to dobre perspektywy na zostanie w przyszłości naukowcem.
Uczeń I Liceum Ogólnokształcącego im. Generała Józefa Bema w Ostrołęce. Finalista wojewódzkiego konkursu przedmiotowego z geografii oraz uczestnik III Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Mózgu. Prowadzi własne badania dotyczące możliwości zastosowania hormonu alpha-melanotropowego (alpha-MSH) w łagodzeniu postępu zaburzeń́ poznawczych towarzyszących chorobie Alzheimera. Na ich prowadzenie otrzymał stypendium Prezesa Rady Ministrów. Chce aplikować na studia w Wielkiej Brytanii i USA. Pasjonuje go także karate i gra na saksofonie.
Uczeń Zespołu Szkół Techniczno-Informatycznych w Gliwicach. Laureat wojewódzkich konkursów przedmiotowych z matematyki i fizyki. Finalista Jagiellońskiego Turnieju Matematycznego, w którym do zdobycia jest indeks na Uniwersytet Jagielloński. Naukami ścisłymi interesuje się już od najmłodszych lat, początkowo matematyką, a od gimnazjum również fizyką, chemią i informatyką. Poza naukowymi pasjami, jest zastępowym w 7. Harcerskiej Drużynie Spadochronowej, a także trenuje piłkę nożną. Od 8. roku życia marzy o studiach na Uniwersytecie Oksfordzkim.
Uczennica V Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w Gdańsku. Laureatka wojewódzkiego konkursu przedmiotowego z chemii, Megaolimpiady Wiedzy z chemii, a także dwukrotna laureatka Olimpiady przedmiotowej OLIMPUS z chemii oraz finalistka konkursu „Pomorska Liga Zadaniowa”. Za swoje osiągnięcia otrzymała stypendium naukowe od Prezydenta Miasta Gdańska. Od najmłodszych lat interesuje się także muzyką i tańcem – w wieku 6 lat zaczęła uczestniczyć w zajęciach gimnastyki artystycznej, a w wieku 12 lat dołączyła do Akademii Sztuki Baletowej. W przyszłości planuje jednak podjęcie studiów na wydziale lekarskim Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.
Uczeń II Liceum Ogólnokształcącego im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Rybniku, gdzie prowadzi koło wyrównawcze z matematyki dla swoich młodszych kolegów i koleżanek. Laureat wojewódzkich konkursów przedmiotowych z chemii i fizyki oraz finalista z matematyki. Uczęszcza na zajęcia z biologii organizowane na katowickich uczelniach w ramach „Akademii Młodych Biologów”. Od wielu lat jego pasją jest medycyna. Najbardziej interesuje go neurologia oraz chirurgia i dlatego w przyszłości chciałby zostać neurochirurgiem. Marzy o studiach medycznych na Uniwersytecie w Cambridge.
Uczeń IX Liceum Ogólnokształcącego im. Klementyny Hoffmanowej w Warszawie. Laureat wojewódzkiego konkursu przedmiotowego z biologii oraz reprezentant szkoły w Ogólnopolskim Konkursie Wiedzy Neurobiologicznej. Prowadzi projekt True UP, którego celem jest szerzenie wiedzy nt. weryfikacji informacji w Internecie. Interesuje się naukami ścisłymi i przyrodniczymi, a w szczególności interdyscyplinarną dziedziną, jaką jest biomatematyka. W przyszłości chciałby studiować medycynę na Uniwersytecie w Cambridge lub Imperial College London bądź biotechnologię na Politechnice Federalnej w Zurychu.
Absolwentka Liceum Ogólnokształcącego im. św. Jadwigi Królowej w Kielcach. Finalistka LV Ogólnopolskiego Konkursu Chemicznego im. prof. Antoniego Swiniarskiego oraz laureatka Konkursu Chemicznego „Wygraj Indeks” Politechniki Gdańskiej. W ramach projektu „Uniwersytet Młodych” badała zawartość kofeiny w kawie, a wyniki swojej pracy wygłosiła podczas finałowej konferencji. Uczestniczyła w zajęciach akademickich Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, w ramach których zaliczyła chemię analityczną i fizyczną. Marzy o doktoracie z chemii. Jest też przyboczną drużyny harcerskiej w ZHP.
Uczeń XIV Liceum Ogólnokształcącego im. Polonii Belgijskiej we Wrocławiu. Laureat wojewódzkiego konkursu przedmiotowego z chemii oraz finalista z matematyki i fizyki. Uczestniczył w wykładach na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Politechnice Wrocławskiej. Jego zainteresowanie nauką zrodziło się wraz z zamiłowaniem do matematyki. Pasjonuje go także chemia i fizyka. Przez 10 lat uczył się w szkole muzycznej i osiągał sukcesy na arenie międzynarodowej. Posiada wiele zainteresowań pozaszkolnych – układa kostkę Rubika, żongluje, gra w szachy i jest fanem dobrego kina.
Absolwent VIII Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława IV w Warszawie. Laureat wojewódzkiego konkursu przedmiotowego z biologii oraz 48. Olimpiady Biologicznej. Zakwalifikował się do finału Konkursu Biotechnologicznego Politechniki Warszawskiej. W 2019 r. odbył staż w Zakładzie Immunologii WUM. W przyszłości chciałby spróbować naukowego podejścia do medycyny i zaangażować się w badania oraz prace naukowe. W ramach prowadzonego koła biologicznego zorganizował zajęcia dla swoich kolegów i koleżanek dotyczące teorii pseudonaukowych.
Uczeń XIV Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Warszawie. Laureat wojewódzkich konkursów przedmiotowych z biologii i fizyki oraz finalista z historii. Interesuje się przede wszystkim biologią, fizyką, informatyką, paleontologią i naukami społecznymi. Myśli o dalszej edukacji w kierunku medycznym bądź biotechnologicznym. Przez kilka miesięcy pracował w laboratorium na Wydziale Fizyki UW, zajmującym się ultra zimnymi atomami. Od kilku lat profesjonalnie trenuje strzelectwo w CWKS Legia Warszawa.
Uczeń II Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w Tomaszowie Mazowieckim. Zajął II miejsce w Konkursie Adept Astronomii 2018 oraz w Ogólnopolskim Konkursie Astrofotograficznym. W 2019 odbył staż w Joint Institute for Nuclear Research w Dubnej. Jego największą pasją od najmłodszych lat jest astronomia. Dlatego od kilku lat aktywnie uczestniczy w zlotach i pokazach astronomicznych w Bieszczadach, gdzie opowiada turystom o obserwowanych obiektach. Interesuje się także astrofotografią, aeronautyką oraz myrmekologią, czyli badaniem życia mrówek.
Uczeń XIV Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Warszawie. Laureat wojewódzkich konkursów przedmiotowych z matematyki, informatyki, fizyki i języka angielskiego oraz finalista zawodów drużynowych Olimpiady Informatycznej Gimnazjalistów. Od dziecka marzył o karierze naukowca i wynalazcy. Obecnie chce poszerzać swoją wiedzę w zakresie sztucznej inteligencji i data science. W gimnazjum był aktywnym członkiem telewizji szkolnej IgnaśTV. Wolny czas poświęca na udział w kołach naukowych, zajęciach dodatkowych i wykładach oraz na naukę języków obcych, w szczególności angielskiego.
Uczeń XIII Liceum Ogólnokształcącego w Szczecinie. Laureat wojewódzkich konkursów przedmiotowych z matematyki, fizyki i geografii. Finalista Olimpiady Matematycznej oraz Krajowego Konkursu Fizycznego Politechniki Warszawskiej. Zajął 9. miejsce na świecie w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym Náboj. Jego największą pasją jest fizyka i matematyka. W swoim rodzinnym mieście prowadzi Klub Debat, a w wolnym czasie uczy się języka niderlandzkiego, rekreacyjnie układa kostkę Rubika oraz gra ze znajomymi w planszówki.
Uczennica V Liceum Ogólnokształcącego im. Księcia Józefa Poniatowskiego w Warszawie. Finalistka V Ogólnopolskiego Turnieju All-chemiczny, wojewódzkich konkursów przedmiotowych z języka hiszpańskiego oraz angielskiego. W 2019 r. odbyła staż naukowy na wydziale chemicznym Politechniki Warszawskiej oraz praktyki w laboratorium fizykochemicznym i mikrobiologicznym Wodociągów Olsztyńskich. Najbardziej interesuje ją chemia i fizyka. W przyszłości chciałaby studiować inżynierię chemiczną na Imperial College London i zostać naukowcem.
Uczeń I Liceum Ogólnokształcącego im. Edwarda Dembowskiego w Zielonej Górze. Jego pasją jest elektronika i robotyka. Wraz ze swoją drużyną DedalSat otrzymał 3 miejsce w międzynarodowym konkursie CanSat. Dwukrotnie uzyskał tytuł laureata w konkursie z Fizyki dla Gimnazjum. Brał także udział w wyjeździe zorganizowanym przez Towarzystwo Szkół Twórczych do Szwajcarii i Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych CERN. Aktualnie swoje zainteresowanie robotyką rozwija programując procesory AVR i ucząc się obsługi procesorów ARM.
Absolwentka II Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza w Słupsku. Od tego roku rozpoczyna studia na MISMaP Uniwersytetu Warszawskiego. W konkursie projektów uzyskała stypendium na realizację projektu „Roślinny antybiogram”. Zdobyła także tytuły finalisty w wojewódzkich konkursach z chemii, fizyki, biologii i historii. Brała udział, jako prelegentka, w II Pomorskiej Uczniowskiej Konferencji Naukowej, a jej praca została opublikowana w materiałach pokonferencyjnych. Została objęta opieką mentorską dr Marty Zdanowicz z Akademii Pomorskiej. Uczęszcza także na zajęcia „Zdolni z Pomorza” oraz „Szkoła Młodych Fizyków”. W ubiegłym roku wraz z kolegą stworzyła urządzenie Dotsnote, które jest drukarką notatek w alfabecie Braille’a. Projekt zdobył tytuł Finalisty Olimpiady Innowacji Technicznych i Wynalazczości oraz II miejsce w ogólnopolskim projekcie „Młody Innowator”. W wolnym czasie gra na fortepianie i wiolonczeli oraz aranżuje i komponuje utwory muzyczne.
Uczeń III Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Katowicach. Laureat konkursu MyOXperience, w którym nagrodą są 5-dniowe warsztaty na Uniwersytecie w Oxfordzie. Otrzymał tytuł laureata za zajęcie 3 miejsca w ogólnopolskiej Olimpiadzie Przedmiotowej z Fizyki Olimpus. Dzięki zbudowanej przez siebie cewce Tesli, dotarł do finału XVIII Wojewódzkiego Indywidualnego Konkursu z Fizyki dla Gimnazjum. Brał także udział w zajęciach z fizyki, informatyki i matematyki wyższej w ramach programu „First Steps in Science”. Jest aktywnym członkiem Związku Harcerstwa Polskiego oraz realizuje projekt społeczny w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii.
Uczeń Gdańskiego Liceum Autonomicznego. Zakwalifikował się do etapu finałowego ogólnopolskiego Konkursu Chemicznego im. prof. Antoniego Swinarskiego oraz został laureatem Wojewódzkiego Konkursu Chemicznego, w którym uzyskał 2. lokatę. W ramach programu „Zdolni z Pomorza” pod opieką mentorską doświadczonych ekspertów realizuje program akademicki z zakresu chemii analitycznej. Uczęszcza także, wraz ze studentami, na wykłady chemii fizycznej prof. Stangreta na Politechnice Gdańskiej.
Od tego roku rozpoczyna studia na Uniwersytecie Oksfordzkim. Absolwentka Publicznego Liceum Ogólnokształcącego Sióstr Prezentek im. Jana Pawła II w Rzeszowie, w którym aktywnie udzielała się w samorządzie szkolnym. Finalistka ogólnopolskiego Konkursu Chemicznego im. prof. Swinarskiego oraz konkursów przedmiotowych z fizyki, chemii i biologii. Uczestniczyła w zajęciach przygotowujących do Olimpiady Chemicznej prowadzonych przez profesorów Politechniki Rzeszowskiej, zajęciach doświadczalnych z fizyki dla licealistów na Wydziale Fizycznym Uniwersytetu Rzeszowskiego i w wykładach branżowych z chemii i materiałoznawstwa. To doprowadziło ją do finału Olimpiady Chemicznej. Liderka ekologicznego projektu społecznego „Śmieci Warte”.
Uczeń V Liceum Ogólnokształcącego im. Księcia Józefa Poniatowskiego w Warszawie. Laureat konkursu myOXperience, w którym nagrodą są tygodniowe warsztaty na Uniwersytecie Oksfordzkim. Finalista XXVI edycji konkursu chemicznego im. Ignacego Łukasiewicza. Zdobył 1 miejsce w sesji wiosennej ogólnopolskiej Olimpiady Przedmiotowej z Chemii OLIMPUS, a także dotarł do finału Konkursu Chemicznego im. prof. Antoniego Swinarskiego. Jego pasją są też prezentacje publiczne, m. in. przygotował i przeprowadził warsztaty laboratoryjne z podstaw chemii nieorganicznej dla uczniów z Indii.
Uczeń I Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Konopnickiej w Suwałkach. Zdobył 11 miejsce w finale XXVI Międzynarodowych Mistrzostw w Grach Matematycznych i Logicznych w Paryżu i 15 miejsce w finale XXVII edycji tego samego konkursu. Uzyskał tytuł laureata I stopnia w ogólnopolskiej Olimpiadzie Matematycznej Juniorów oraz został finalistą ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy Technicznej. Rozpoczął studia w trybie dla uczniów wybitnie uzdolnionych na Politechnice Warszawskiej, na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa.
Uczeń II Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stefana Batorego w Warszawie. Finalista III Zachodniopomorskiego Konkursu Wiedzy o Mózgu oraz laureat gimnazjalnego konkursu kuratoryjnego z biologii. Był delegatem Polski na International Science Youth Forum w Singapurze, gdzie prezentował swoją pracę badawczą m.in. przed noblistą Sir Timem Huntem. Przeprowadził projekt badawczy o wpływie pola elektromagnetycznego z telefonów na ekspresję białek HSP w szczurzej tkance nerwowej, zrealizowany w IBD PAN.
Uczeń VII Liceum Ogólnokształcącego we Wrocławiu. Laureat III Olimpiady Geograficznej dla Uczniów Dolnośląskich Gimnazjów. Wraz ze swoim 3-osobowym zespołem brał udział w międzynarodowym Konkursie Umiejętności Statystycznych. Zdobył też 3 miejsce w drużynowym konkursie matematyczno-fizycznym Omnibus. Otrzymał już pierwszą propozycję publikacji swoich badań w zagranicznym czasopiśmie naukowym.
Uczeń II Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu. Laureat Wojewódzkiego Konkursu Chemicznego. Wraz ze swoja drużyną zajął 2 miejsce w konkursie „Wielkopolskie Mecze Matematyczne”. Laureat trzech kolejnych edycji „Alfika Matematycznego” (2013-2015). Brał udział w programie „Mistrzowie Kodowania”, w związku z którym wygrał kilka konkursów programowania oraz zaprezentował swoje projekty na finale EUCYS w Warszawie. Gra na pianinie w Wielkopolskim Towarzystwie Muzycznym oraz uprawia sporty ekstremalne: windsurfing, narciarstwo freestyle’owe i freeride’owe.
Uczeń XIV Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Warszawie, w którym pełni rolę przewodniczącego samorządu uczniowskiego. Uzyskał tytuł finalisty kuratoryjnego konkursu matematycznego oraz laureata kuratoryjnego konkursu chemicznego i biologicznego. Zakwalifikował się także do centralnego etapu XLVII Olimpiady Biologicznej. Swoje dalsze plany edukacyjne wiąże z nauką na wydziale lekarskim.
Uczeń I Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Krośnie. Wziął udział w II etapie Olimpiady Biologicznej i Fizycznej. Jest finalistą XIV i XV Wojewódzkiego Konkursu Wiedzy Technicznej, a także stypendystą Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci oraz Edukacyjnej Fundacji im. Prof. Romana Czerneckiego EFC. Uczestnik zajęć edukacyjnych na Uniwersytecie Rzeszowskim, gdzie rozwija swoje praktyczne umiejętności podczas pracy w laboratorium. Jego marzeniem jest ukończenie studiów lekarskich, a następnie prowadzenie badań naukowych.
Uczeń XIV Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Warszawie. W 2018 r. awansował do etapu centralnego Olimpiady Biologicznej oraz drugiego etapu Olimpiady Wiedzy Ekologicznej. Uzyskał także tytuł finalisty kuratoryjnego konkursu fizycznego oraz tytuł laureata kuratoryjnego konkursu chemicznego, biologicznego oraz geograficznego. Marzy studiach na kierunku lekarskim.
Uczeń Gdańskiego Liceum Autonomicznego. Swoje zainteresowania inżynieryjne rozwija w pracowni robotyki ŻOK w Nowym Dworze Gdańskim, gdzie pracuje nad robotem kategorii Mini-Sumo. Pasjonuje się głównie nowymi technologiami i elektroniką. Poza naukami ścisłymi ćwiczy karate Shorin-ryu, a jego największym sukcesem w tej dziedzinie jest złoty medal Warszawskiego Turnieju Mikołajkowego.
Uczennica III Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Katowicach. W 2017 roku uzyskała tytuł laureatki Konkursu Fizycznego „Lwiątko”. Przygotowuje się do udziału w programie przygotowującym do uzyskania matury międzynarodowej. Uczęszcza na zajęcia laboratoryjne w pracowni fizyki Uniwersytetu Śląskiego oraz Pałacu Młodzieży w Katowicach. Swoją wiedzą dzieli się również z młodszymi uczniami m.in. jako wolontariuszka w świetlicy środowiskowej w Katowicach.
Uczennica II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Raciborzu. Laureatka I miejsca Ogólnopolskiej Konferencji Fizycznej. W kwietniu 2018 roku reprezentowała Polskę na międzynarodowej konferencji ICYS w Serbii. Jest także finalistką XV Śląskiego Konkursu Matematycznego, laureatką wojewódzkiego fizycznego konkursu oraz kuratoryjnego konkursu z matematyki i fizyki. Od ponad czterech lat gra na fortepianie, a od roku samodzielnie uczy się gry na ukulele.
Uczeń Liceum Akademickiego w Toruniu. Wziął udział w II etapie Olimpiady Fizycznej oraz zakwalifikował się do finału XXIV Konkursu Fizycznego dla szkół średnich Politechniki Warszawskiej. Uczestniczy w stażu naukowym w Krajowym Laboratorium Fizyki Atomowej, Molekularnej i Optycznej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Laureat Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z chemii, matematyki i fizyki. Jego marzeniem są studia na Uniwersytecie w Cambridge oraz praca w Europejskim Centrum Badań Jądrowych (CERN).
Uczeń V Liceum Ogólnokształcącego im. Augusta Witkowskiego w Krakowie. Zakwalifikował się do etapu centralnego Olimpiady Biologicznej oraz Chemicznej, a także do II etapu Olimpiady o Diamentowy Indeks AGH z chemii. Trzykrotny finalista Małopolskiego Konkursu Biologicznego oraz finalista Małopolskiego Konkursu Przyrodniczego. Swoje zainteresowanie nauką i eksperymentowaniem przenosi również do kuchni, w której najczęściej sięga po włoskie inspiracje.
Uczennica XIV Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Warszawie. Wzięła udział w II etapie LXVIII i LXIX Olimpiady Matematycznej. Finalistka mazowieckiego konkursu kuratoryjnego z matematyki oraz Olimpiady Matematycznej Gimnazjalistów. Uczestniczyła w obozie astronomicznym „Almukantarat”. Marzy o studiach na Uniwersytecie w Oxfordzie bądź w Cambridge. Od czterech lat trenuje piłkę siatkową, a w wolnych chwilach biega na średnie i długie dystanse.
Uczennica V Liceum Ogólnokształcącego w Bielsku-Białej. Laureatka Ogólnopolskiej Olimpiady Języka Niemieckiego oraz XIV edycji Śląskiego Konkursu Matematycznego, a także finalistka Konkursu Przedmiotowego z Chemii dla uczniów gimnazjum woj. śląskiego oraz I Ogólnopolskiego Konkursu Matematycznego dla uczniów klas III gimnazjum. Fascynuje ją matematyka i fizyka, a w szczególności astronomia. Jako redaktorka naczelna prowadzi największy polski portal astronomiczny AstroNET.
Laureaci nagrody głównej – EDYCJA 3
- Wiktor Jaśniak
- Magdalena Justyniarska
- Piotr Juszczyk
- Aleksandra Kamizela
- Marcin Kępa
- Anna Kotańska
- Jędrzej Machtyl
- Maciej Maciuszek
- Bartosz Multan
- Weronika Ormaniec
Laureaci nagrody głównej – EDYCJA 2
- Jakub Dranczewski
- Małgorzata Róg
- Jaromir Hunia
- Agata Janczak
- Milena Malcharek
- Mateusz Wawrzeńczyk
- Maria Michna
- Maciej Draguła
- Wiktor Czepczyński
- Jakub Wornbard
Laureaci nagrody głównej – EDYCJA 1
- Maksymilian Głowacki
- Filip Krawczyk
- Aleksandra Janowska
- Anna Sieńko
- Marcin Bąk
- Oskar Grudziński
- Michał Bączyk
- Patrycja Paśniewska
- Tomasz Białecki
- Bartosz Gąsiorkiewicz