Sylwetki absolwentów: Emilia Staszór

14 marca 2024

Czy wiecie, kim są Absolwenci ADAMED SmartUP?

Przez 9 edycji programu, zgromadził on bardzo wielu niezwykłych młodych ludzi, którzy podążając za swoją pasją do nauki osiągają sukcesy na całym świecie!

W najbliższym czasie chcemy podzielić się z Wami ciekawostkami o absolwentach poprzednich edycji ADAMED SmartUP: Co robią? Gdzie studiują? Jak rozwija się ich kariera? Czy pracują nad wyjątkowymi odkryciami, a może mają już na swoich kontach pierwsze głośne sukcesy?

Mamy nadzieję, że ich historie zainspirują Was do szukania własnych dróg do naukowych i zawodowych sukcesów!

Poznajcie Emilię Staszór, uczestniczkę 5. edycji ADAMED SmartUP, która opowiedziała nam o studiach w Szwecji w ramach prestiżowego międzynarodowego programu magisterskiego Erasmus Mundus.

W trakcie studiów licencjackich z biotechnologii na Uniwersytecie Warszawskim przekonałam się że biologia molekularna najbardziej interesuje mnie w kontekście medycznym. Zawsze interesowały mnie zawiłości oddziaływań między molekułami i to jak ich modyfikacje mogą wpływać na istoty żywe. Przy wyborze studiów magisterskich zależało mi na połączeniu wszystkich moich zainteresowań. Na szczęście udało mi się znaleźć taki kierunek studiów!  Międzynarodowy program International Master in Innovative Medicine – pozwala mi się w pełni realizować!

Międzynarodowe programy magisterskie Erasmus Mundus Joint Masters, takie jak International Master’s in Innovative Medicine są opracowane i realizowane wspólnie przez grupę instytucji szkolnictwa wyższego. Programy te mogą także oferować pełne stypendia dla najlepszych kandydatów. Takie stypendium umożliwia pokrycie kosztów czesnego, podróży oraz utrzymania, co stanowi ogromne wsparcie finansowe studenta. Otrzymałam takie wsparcie, co zdjęło ze mnie ogromny ciężar i pozwoliło w pełni korzystać z czasu przeznaczonego na edukację. Listę takich programów znajdziecie tutaj: https://www.eacea.ec.europa.eu/scholarships/erasmus-mundus-catalogue_en?prefLang=pt

Nieustanne odkrywanie i poszerzanie horyzontów – tak najkrócej opisałabym moje studia. Minione półtora roku to dla mnie nie tylko intensywna nauka, lecz także czas pełen fascynujących badań.  Podczas pierwszego semestru na Uppsala Universitet, poza regularnymi wykładami, miałam okazję uczestniczyć w stażu, gdzie pracowałam nad nowatorską techniką znakowania cDNA (multiplex barcoding) in vivo oraz przygotowywaniem biblioteki do sekwencjonowania nowej generacji (next-generation sequencing). W drugim semestrze skupiłam się na projekcie badawczym w grupie Anny Rising w Karolinska Institutet. Tam zajmowałam się produkcją i charakteryzacją rekombinowanego jedwabiu pajęczego. To była niezwykła okazja do praktycznego zaangażowania się w zaawansowane badania.

Po rozpoczęciu drugiego roku na University of Groningen postanowiłam rozwijać moje umiejętności w obszarze sztucznej inteligencji w medycynie. To cenne doświadczenie pozwoliło mi lepiej zrozumieć, jak nowoczesne technologie mogą rewolucjonizować biotechnologię i medycynę!

Znalazłam idealny kurs organizowany przez EIT Health i KTH, i mogę śmiało powiedzieć, że był to strzał w dziesiątkę. Koordynatorzy programu wyrazili zgodę na to, abym mogła zrealizować kurs jako przedmiot dowolnego wyboru. To zdecydowanie ułatwiło mi skorzystanie z pełni korzyści płynących z tego kursu, ponieważ mogłam poświęcić mu odpowiednią ilość czasu.

Równolegle do zajęć naukowych, uczestniczę w kursie „Bench to Bedside and Beyond”, aby rozwijać moje umiejętności przedsiębiorcze. W ramach tego kursu, mogę liczyć na wsparcie doświadczonych ekspertów. Aby w pełni rozwijać moje umiejętności i budować wiedzę biznesową, w zeszłe wakacje wzięłam też udział w kursie „Business Fundamentals”, organizowanym przez Harvard Business Publishing.

Kulminacją mojej edukacji naukowej i biznesowej są dwa projekty, które obecnie realizuję w Octapharmie, firmie produkującej leki dla pacjentów z niedoborami odporności. W moim projekcie skupiam się na badaniu interakcji układu odpornościowego z preparatami immunoglobulinowymi. Celem jest doskonalenie nadzoru nad bezpieczeństwem immunoglobulin podawanych dożylnie. Dodatkowo, prowadzę analizę rozwoju terapii również od strony biznesowej. To dla mnie nie tylko fascynujące wyzwanie naukowe, ale także szansa na zdobycie praktycznych umiejętności biznesowych i spojrzenie na dziedzinę medycyny z perspektywy przedsiębiorcy, gotowego do podejmowania innowacyjnych wyzwań.

Większość czasu podczas moich studiów magisterskich spędziłam w Szwecji, gdzie nadal się znajduję. Mam okazję zapoznać się z szwedzką filozofią „lagom” oraz delektować się codziennym rytuałem zwanym „fika”. Mieszkanie w Szwecji nie tylko poszerzyło moje horyzonty naukowe, ale także wprowadziło mnie w unikalną kulturę, która wzbogaciła moje studia i życie osobiste.

W świecie nauki dostrzegam wiele możliwości oraz życzliwych ludzi gotowych pomóc mi osiągnąć więcej. Z semestru na semestr, każdy krok wiązał się z coraz trudniejszymi decyzjami – wybór projektu, miejsca stażu – każda z tych decyzji stawała się coraz bardziej złożona. W takich sytuacjach pytałam o porady i opinie doświadczone osoby, które są dla nas autorytetem. Na koniec jednak, trzeba pamiętać, że ostateczna decyzja należy do nas samych!

Pozostałe aktualności

Rusza jubileuszowy, 10. obóz ADAMED SmartUP!

16 lipca 2024

14 lipca rozpoczęliśmy jubileuszowy obóz ADAMED SmartUP organizowany cyklicznie przez Fundację Adamed już od...

Zakończyliśmy wiosenną edycję warsztatów ADAMED SmartUP Academy

28 maja 2024

18 maja odbyły się już ostatnie zajęcia organizowane w ramach wiosennej odsłony warsztatów ADAMED...

Za nami 5. Zjazd Absolwentów programu ADAMED SmartUP

25 kwietnia 2024

Za nami 5. Zjazd Absolwentów programu ADAMED SmartUP 20 i 21 kwietnia br., już...

Rekrutacja do 10. edycji programu ADAMED SmartUP zakończona! Znamy finałową pięćdziesiątkę uczestników letniego obozu naukowego

9 kwietnia 2024

Zakończyliśmy rekrutację do jubileuszowej 10. edycji programu ADAMED SmartUP. W tym roku w grze...